Dag 8

Dag 8 vilket betyder sista dagen i Tasmanien. På morgonen åkte vi till Cradle Mountain vilket är av de vackraste platserna i Tasmanien enligt mig. Jag gick runt Dove lake själv dä de andra skulle klättra upp på berget men jag kände att det var förnära sen min panikattack. Det var så skönt att få lite ensam tid. Jag älskar min grup men efter 6 dagar där man är på varandra konstant så är det skönt att vara själv. Det tog ca 2 timmar att komma runt hela sjön och det var helt klart värt det! På vägen därifrån stannade vi och smakade på världens godaste honung! Jag ångrar att jag inte köpte en burk. Vi åkte och provsmakade lax med, så gott! Sedan blev det lunchpaus i Sheffield. Där vi även smakade världens godaste fudge! Jag skojar inte, de var himmelska. Den byn var så häftigt för det var konst/målningar på byggnaderna. Väldigt mysigt men jag skulle inte klara av att bo där. Efter det så var det dags att börja släppa av folk på olika platser och det var så sorgligt! När de släppte av mig och sara blev det ett stort kramkalas av alla som var med på resan. Jag ville bara gråta av glädje och av sorg. Det är så himla synd att vi inte kommer att träffas igen :( På kvällen gick flyget till Melbourne som var lite försenat men annars gick det smidigt med flygresan och att hitta till hostellet. 
 
Jag är så glad att jag åkte till Tasmanien! Värt varenda krona! Jag rekomenderar starkt att besöka denna underbara plats på jorden!
 
Cradle Mountain
 
 
Sheffield
 
 
Honung smakning
 
 
 Hejdå Tasmanien
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

emmaisydney.blogg.se

Yesterday is history Tomorrow is mystery Today is a gift

RSS 2.0