Dag 5

Dag 5 började med att vi åkte till Wild lifepark i Bicheno där vi fick mata och klappa kängurs och wombats. Det var en sån park där djuren hade stora inhängnader och kängurus hoppade fritt. Det var första gången som jag klappade en gangru och det var lite läskigt för de är faktidt väldigt stora. Men vilken upplevelse!! 
Efter zoot åkte vi till Wineglass Bay. Det var så sjukt jobbigt att komma upp till toppen där utkiksplatsen var. Jag hade aldeles för mycket kläder på mig och de var svarta desutom. Men det var helt klart värt mödan. Så himla vackert! synd att kamperan inte kunde fånga det som ögat ser. Efter wineglass bay så stannade vi på Honeymoon Bay för att äta lunch och bada. Jag har nog aldrig badat i klarare vatten tror jag och vatten var så varmt. I bussen på vägen till Hobart såg vi späckhuggare men ingen av oss fick en bra bild :( 
 
Busserorna är det bästa med resan, typ. Vi sjunger karaoke i bilden och skämtar och dansar och har allmänt roligt! En sak som vi började med var att vi tog kort på de som sov av någon konstig anledning, fråga mig inte varför men kul var det. Och jag var offret för de flesta bilderna. Men vad ska jag säga, jag har lätt att somna i allt som rör sig. You name it, tåg, buss, flyg mm. Men det hör till och det är faktist lite kul och det är inte så att vi kommer att lägga uppbilderna på internet för det är bara taskigt.
 
Wild lifepark
 
 
 
Wineglass Bay
 
 
Honeymoon Bay
 
Späckhuggare
 
Världens bästa människor!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

emmaisydney.blogg.se

Yesterday is history Tomorrow is mystery Today is a gift

RSS 2.0