Dag 1 & 2

Dag 1 så flög jag från Sydney till Hobart. Tasmaniens huvudstad. Flygresan gick smidigt och checkade in på hostellet för att sedan äta och sova. Dag 2 var mer händelserik då jag gjorde sightseeing i Hobart och var även upp på Mount Wellington. Det tog två timmar att gå ner för berget men det var helt klart värt det! Jag med en Kandadensisk tjej så vi umgicks på vägen ner så tiden gick ganska fort :) Många rekomenderade mig att åka till Mona (Museum men ny och gamal konst) medan jag var i Hobart vilket jag gjorde. Gillade verkligen inte den!! Jag förstod mig inte riktigt på vad konstnären ville få fram och det var många läskiga skulpturer. Det är nästan så som om skaparen hade var sinnessjuk när han gjorde skapelsen för de var så obehagliga. Men nu kan jag säga att jag har vart där i alla fall.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

emmaisydney.blogg.se

Yesterday is history Tomorrow is mystery Today is a gift

RSS 2.0