Dagen innan resan!

Tänk va konstigt det kan vara! Vissa dagar har jag inget att skriva här på bloggen medan idag har jag jättemycket jag vill berätta. Som att på morgonen så var familjen på Lilltjejens Julteater i skolan vilket var så kul! det var riktiga sketcher och roliga sånger. Hon var så duktig!
 
Efter showen åkte jag till Maquarie Center för att handla det sista inför resan och även lite julklappar. Hem kom en GoPro Hero 3 actioncamera ett nytt mobilabonemang och lite annat smått och gått. Så nu ligger jag i min säng och försöker förstå mig på hur den fungerar. Snacka om att vara ute i god tid.. eller inte.
 
Jag var även inne på en affär som heter Target som är väldigt känt här i Australien. Den affären är lite som Ica Maxi utan matavdelningen skulle man nog kunna säga. Men i alla fall, i deras reklamblad så gör de reklam för sommarens badkläder, och modellerna är riktiga människor och inte små modeller. Och det roliga var ju att bikinisarna för ine var för Plus-size utan för alla storlekar. Jag blev så glad när jag såg den reklamen så jag köpte mig en bikini inför resan ifall vi stannar för att bada någonstans på vägen.
 
Annars har jag försökt packat väskan hela dagen, vilket är så mycket svårare än jag hade trott. Jag får ta med mig 15kg i check-in bagage och 7kg i handbagage. Det kommer säker sluta med att jag inte ens har använt hälften av kläderna när jag kommer tillbaka, men så får det bli i sånna fall. Jag kommer ju vara borta i 13dagar vilket är ganska lång tid enligt mig. Resan kommer både bestå av camping och att bo på hostel så det kommer att bli spännande. Har aldrigt bott i ett rum med 10 andra personer förut.
 
Nu ska jag försöka sova så jag okrar med morgondagen! Fick även sovmorgon av Patrik i morgon, jippi!! 
 
Ha det så bra och det är bara att ni hör av er om ni vill säga Hej! 
 
Kram
 

 

 
 
 
 
margareta.ingves
2015-12-24 @ 12:11:27

Hejsan Emma,vi önskar dig en riktigt härlig jul,samt Ett fint nytt år2016.
margareta o tage




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

emmaisydney.blogg.se

Yesterday is history Tomorrow is mystery Today is a gift

RSS 2.0